Ampelmann

Tečaj nemščine je izvrstna priložnost, da izveste več o znamenitostih in posebnostih zanimive dežele z bogato zgodovino. Eno izmed zanimivosti, ki jih ponuja Nemčija, boste v Berlinu srečali tako rekoč na vsakem koraku.

Lik si je leta 1961 zamislil Karl Peglau. (Foto: ampelmann.de)

To je Ampelmann, ena izmed znamenitosti Berlina še iz časov Vzhodne Nemčije. Če ne drugje, boste nanj zagotovo naleteli pri prečkanju ceste. Beseda namreč opisuje možiclja na semaforju za pešce (Ampel – semafor, Mann – mož). Kaj je na njem tako posebnega? Ta »Berlinčan« ni običajen lik na semaforju, enak stotim; ima klobuk in svojevrstno podobo.

Lik si je leta 1961 zamislil Karl Peglau, psiholog, ki ga je ob vse gostejšem prometu skrbelo za varnost peščev; bil je prepričan, da bodo ljudje semafor za pešce upoštevali le, če jim bo všeč.

Zakaj klobuk?

Karl Peglau je imel več zamisli za novo karikaturo na semaforju za pešce, pa mu nekako niso ustrezale. Zmagovita ideja se mu je porodila ob gledanju televizijskega prenosa, v katerem je Erich Honecker, nekdanji politik, na vroč poletni dan nosil slamnik. Osem let kasneje se je prvi možic znašel na semaforju v Berlinu.

Direktor podjetja Markus Heckhausen v restavraciji Ampelmann govori o nastanku simbola.

Kultni simbol

Leta 1994, pet let po združitvi Nemčij, je možic skoraj izginil s semaforjev. Pred smrtjo ga je rešil Markus Heckhausen, oblikovalec iz Tübingena, ki je možiclju pomagal postati kultni simbol, kot ga Nemci poznajo danes. Kot absolvent je Heckhausen v Berlinu zbral že odstranjene dele »zastarelih« semaforjev in iz njih naredil luči. Te so doživele velik uspeh, iz preproste ideje pa se je kasneje rodilo podjetje Ampelmann, ki danes prodaja vse mogoče izdelke s podobo iz vzhodnega Berlina, od skodelic do torb.

Leta 2004 se je možiclju pridružila še »žena«, najprej v kraju Zwichkau, nato še v Dresdnu.

Rešitev

Zaradi odlične prodaje izdelkov in velike priljubljenosti, pa tudi nostalgije (ali kot ji rečejo Nemci, OstalgieOst je vzhod) se je možicelj s klobukom po številnih protestih vrnil ne le na semaforje v Berlinu, ampak tudi drugje po Nemčiji.

Leta 2004 se je možiclju pridružila še »žena«, najprej v kraju Zwichkau, nato še v Dresdnu. Danes je mogoče po svetu najti veliko različnih likov na semaforjih za pešce, a kult in blagovna znamka ostaja edino »vzhodnonemški« Ampelmann.

Želite izvedeti več o Nemčiji, njenih prebivalcih, znamenitostih, običajih ter se naučiti jezika, da boste lahko ob obisku Berlina s trgovcem v Ampelmannovi trgovini pokramljali v njegovem jeziku? Pridite na Lingulin tečaj nemščine in očarajte prodajalce s svojim znanjem.