Nemci in pravila v prometu

Tečaj nemščine je dobra priložnost, da poleg jezika spoznate tudi zanimiva dejstva o Nemčiji in ostalih nemško govorečih državah. Ko pomislimo na promet (der Verkehr) v Nemčiji, v mislih verjetno najprej zagledamo dolge avtoceste, kjer ni omejitve hitrosti. Pa je res tako?

Nemčija in pravila v prometu

Prehitevanje po desnem pasu je kaznivo.

Brez prehitevanja po desni strani!

Prva stvar, ki jo morate upoštevati, ko vozite po avtocestah (die Autobahn) v Nemčiji, je, da ne prehitevate po desnem pasu (die rechte Spur), saj je to kaznivo (strafbar). Če želite prehiteti drugo vozilo (das Fahrzeug), morate to torej storiti po levi (links) strani. Edina izjema je prometni zastoj, ko lahko vozilo pred seboj izjemoma prehitite tudi po desni strani.

Neobičajen možic na semaforju

Če boste stali pri rdeči luči in opazovali semafor (die Ampel) za pešce, vas lahko preseneti (überraschen) povsem drugačna slika možica, kot jih poznamo drugod. Gre namreč za kultni simbol – Ampelmann, ki ga je ustvaril Karl Peglau, da bi naredil podobo človeka bolj zanimivo in simpatično ter bi ga ljudje bolje sprejeli (akzeptieren). To mu je zagotovo uspelo, saj se je slika možica s klobukom (der Hut) od leta 1961 pa vse do danes ohranila na mnogih semaforjih v Nemčiji. Preberite več.

Upoštevajte priporočeno hitrost

V nasprotju s prepričanjem mnogih imajo tudi avtoceste v Nemčiji omejitev hitrosti (die Geschwindigkeitsbegrenzung). Na večini delov avtoceste je priporočena omejitev hitrosti 130 kilometrov na uro, obstajajo pa tudi deli, kjer te omejitve (die Begrenzung) ni. A čeprav je na določenih odsekih (der Abschnitt) zakonito voziti več kot 130 kilometrov na uro, to ni priporočljivo, delov avtoceste brez omejitve hitrosti pa je vedno manj.

omejitve hitrosti

V nasprotju s prepričanjem mnogih imajo tudi avtoceste v Nemčiji omejitev hitrosti.

Umikanje reševalnim vozilom

V Sloveniji reševalna vozila (die Rettungsfahrzeuge) večinoma vozijo po odstavnem pasu (die Standspur) in se tako izognejo prometni koloni. V Nemčiji in Avstriji pa se na tripasovni avtocesti (če je to mogoče), vozniki, ki vozijo po levem pasu, umaknejo skrajno levo, vozniki, ki vozijo po desnih dveh pasovih, pa skrajno desno, tako da med njimi nastane prost koridor za reševalna vozila. Prav tako vozila, ki se umikajo na desno stran, ne smejo zapeljati na odstavni pas. Tako sta ob prometni nesreči (der Verkehrsunfall) za reševalna vozila in policijo (die Polizei) prosta dva pasova.

Bencinske črpalke ob avtocesti so lahko dražje

Pred potjo poskrbite, da rezervoar napolnite z gorivom (der Treibstoff) na črpalki (die Tankstelle) v mestu, saj vas lahko pride dosti dražji (teuer), če boste gorivo natočili na črpalki ob avtocesti. Dandanes je na večini bencinskih črpalk možno plačati z bančnimi karticami (die Bankkarte), nekatere imajo na voljo zunanje avtomate in lahko vse uredite zunaj.

Vožnja pod vplivom alkohola

Nemčija ima tako kot Slovenija stroge kazni za vožnjo pod vplivom alkohola (unter Alkoholeinfluss). Zakonsko je za običajne voznike dovoljena (zulässig) stopnja alkohola 0,5 promila. Za voznike začetnike pa velja popolna treznost (Null-Promillegrenze). Za vožnjo pod vplivom alkohola, ki presega 0,5 promila, je v Nemčiji določena kazen (die Strafe) najmanj 500 evrov.

Tečaj nemščine v Linguli vam bo pomagal, da se boste naučili suverenega komuniciranja v nemškem jeziku, to znanje pa vam bo zagotovo prišlo prav med potepom po Nemčiji.